Monday 25 November 2019

Nasi Goreng Ayam Campur Kacang Panjang Simple

Bahan-bahannya:

Bawang putih 2 ulas
Bawang holland 1 biji
Nasi sejuk untuk 5 orang makan
Dada ayam
Kiub pati Ayam Maggi separuh ketul je
Kacang panjang 7 tangkai
Carrot suku batang
Minyak masak separuh cawan untuk menumis.

Selanjutnya rujuk video dibawah hehe.


Tak tau la kenapa video aku ni kecik dan sempit sangat pandangan.
Aku tengok video orang lain kemainnnn lagi terang benderang dan besar betul.
Tapi tu la, tak tau nak ejas macamana.
Nak belajar pun, sekeliling aku ni takde sape pakar bidang ni ekekeke. Dan takde masa juga nak kelebet benda ni hahaha.

Adekah yang video cantik-cantik tu menggunakan i phone canggih manggih?
Aku rasa tak semestinya kot.
Aku tengok video masak-masak orang Thai, orang Bangladesh, dan orang Nepal (semua kakak layan oiiii hahaha) takkan la semua pun ada handphone canggih kottttt.

Takpe, nanti aku slow-slow belajar lah.


** Testimoni pengguna Diamond Gold Skincare **

Kagum giler tengok perubahan adik manis ni. Cerah dan bersihhhhh sangat kulitnya. Kalau rajin pakai memang lawa. Sebab tu aku selalu pesan kat customer yang baru pertama kali nak cuba, suruh rajin pakai. At least set pertama tu biar tak ponteng. Jangan pakai time rajin je.

Alhamdulillah, setakat ni semakin ramai pulak patah balik pakai DG setelah beberapa bulan curang hihi.

Yang sedihnya bila ada ex-agent, dulunya aktif jual DG, lepas tu bila dah berenti jual, dan bila dia jual produk lain pula, dia pergi burukkan DG.

Allahh.. Jangan la macam tu.

Aku tahu pun, sebab customer tu cerita. Katanya dia pakai DG beli dari A. Lepas tu nak repeat order A cakap dia dah tak jual DG lagi. Customer, biasa la kan mesti tanya kenapa dah tak jual. A pon apalagi, terus ambil kesempatan burukkan DG. Demi kepentingan diri sendiri, dengan harapan customer tu tukar pakai produk yang dia baru jual pulak. Agaknya leww.

Customer tu pun cari agen lain, lalu jumpa aku.

Kita sebagai penjual produk, ceritakanlah keistimewaan produk yang kita jual tu, cerita yang best-best hingga orang meleleh ailio nak beli dan dan tu jugak. Janganlah sekali-kali burukkan produk yang kita tak jual.

Urusan rezeki adalah urusan Allah.
Susah hati, adukan pada Allah.
Nak sale banyak, mintak dengan Allah.
Gitooohhhh... tiba-tiba jadi ostajah jadian hahaha.

Sekian,
Yang baik dari Allah,
Yang buruk dari Aku.