Thursday 19 September 2019

Diamond Gold Skincare Kini Packaging Dalam Kotak.

Bulan lepas HQ DG Skincare telah pon keluarkan DG dengan packaging baru. Kali ni pembungkusan set DG guna kotak pula. Sebenarnya dah banyak kali juga HQ tukar packaging, namun sebelum-sebelum ni, yang mereka tukar hanyalah bentuk dan warna sticker.

Ok nak citer pasal packaging baru.

Set masih ada 2 jenis dan 2 saiz.

DG Set Serum Vit E.
DG Set Triple Serum.

Saiz pulak ada saiz Trial dan ada saiz Exclusive (saiz besar).

DG Set trial Serum Vit E
DG Set Exclusive Serum Vit E

DG Set Trial Triple Serum
DG Set Exclusive Triple Serum.

Meh tengok gambar pulak.




Perasan tak?

Set exclusive dah jadi lebih murah.

Dulu DG set exclusive serum vit E harga RM220 semenanjung. (RM230 Sabah Serawak)
Sekarang dengan packaging terbaru guna kotak ni, harga jadi RM190 je. (RM200 Sabah Serawak).

Sebabnya dalam set terbaru ni, sabun hanya ada 1 ketul je. Packaging lama sabun ada 2 ketul.
Item lain dalam set masih kekal, takde perubahan. Krim masih 15gram each. Serum masih 60biji/botol. Hanya sabun je kurang seketul.
Sangat berbaloi pada aku sebab kalau harga loose, sabun DG RM25/pc.

Aku jangkakan lepas ni akan lebih ramai orang pilih set exclusive.



Malam tadi ada sorang kakak dari Balakong datang rumah aku nak beli set DG.
Mula-mula nak set trial.
Aku pun serah kat tangan dia set trial. Lepas tu sembang pasal harga loose.
Sembang pasal set trial set exclusive.
Bila dengar aku cakap set exclusive RM190 (jeeee) terus dia mintak tukar ambik set exclusive. hahaha..

Baru nak try pakai DG skincare katanya.
Dia cerita kat aku. Dia tertarik tengok seorang perempuan muda kerja kedai makan tempat dorang sekeluarga selalu makan.

Kulit muka budak tu kemain cerah. Bersihhh sangat. Orang Thailand katanya.
Kakak ni pun risik tanya pakai apa. Rupanya pakai DG skincare.
Budak Thailand tu siap tunjuk kotak set DG kat kakak ni. Supaya tak tersalah beli.
Kemain sporting mendedahkan rahsia kecantikan hahaha.

Kakak ni pun apa lagi. Terus mintak suami dia carikan.
Suami dia tolong gugel, lepas tu jumpa agen Gombak. Tapi katanya tak jadi pergi Gombak sebab minggu lepas dorang rushing balik Terengganu.

Lepas balik dari Terengganu, kakak ni suruh suami gugel lagi sekali dan jumpalah blog picisan aku.

Orang kata selagi tak dapat, rasa tak lengkap kann. Jadi jangan di tahan-tahan. Nak, terus cari. Jumpa, terus beli. hahaha

Dan betul lah.
Rezeki takkan salah alamat.
Kakak ni datang cari aku beli 1 set exclusive DG Serum Vit E.

Paling terharu, kakak ni super ramah oii.. masa sembang tu rasa macam dah sepuluh tahun kenal hahaha.

Aku ni sebenarnya jenis pendiam. Pendiam je tau, bukan pemalu. Kalau jumpa yang pandai lead the conversation, Insya Allah aku jadi ramah dan gila-gila. Kakak ni memang pandai lead.

Insya Allah katanya kalau serasi, nanti dia akan datang beli dengan aku lagi.

Saya tunggu kakk.. hihi.

Pasni aku nak racun dia suruh jual DG pulak. Sebab PR kakak ni memang bagus. Cara sembang dia tu santai dan buat kita yang tak kenal ni rasa selesa. Orang-orang macam ni dia tak sedar yang sebenarnya dia ada influence power.


** Testimoni Diamond Gold Skincare **

Nak kulit cerah bersih macam adik manis ni?
Meh grab sekotak set DG.

Wasap 012-931 1015 - kak ila untuk order.

Sekian,
Yang baik dari Allah,
Yang buruk dari Aku.